
Over mij
Ik ben een flexibele, resultaatgerichte Finance Manager met ruime ervaring in alle financiële disciplines.
Ervaring in zowel Business Control, Project Control als procesmanagement en graag actief op het snijvlak van Business, Finance en IT. Mijn managementstijl
kenmerkt zich het best als dienend leiderschap; ik zet anderen in hun kracht om zo samen goed te presteren. Ook niet onbelangrijk;
ik beschik over een goede portie humor en gezond verstand.
Opleiding
HBO
Werk & Ervaring
de Vereende Verzekeringen N.V. 2019 - 2021
Sr. Finance Specialist
Uitvoering rapportage cyclus icm Planning & Control cyclus Jaarverslag rapportage in coordinatie met externe accountant Participatie in Changeprojecten; projectadministratie Balansmanagement Procescontrol van de maandelijkse, kwartaal en jaarrapportages Opleveren van rapportage DNB/QRT's en SCR berekening Data governance, borgen ontsluitbare en consistente data
i4talent - Den Haag 2019 - 2021
Control Professional a.i.
Accountancy dienstverlening MKB 2019 - 2019
Interim Business/Financial Controller
profit & non profit organisaties. Trusted Partner voor MKB ondernemingen
HDI Global Se 2019 - 2019
Project Controller
Budgetbeheersing en contractmanagement voor complexe IT projecten (50-100+ miljoen EUR) Het opstellen van management rapportages (voortgang, risico's) Het identificeren en mitigeren van operationele en financiële risico's Het analyseren van budget versus actual en forecast. Het inzichtelijk maken, analyseren, rapporteren en beheersen van kosten; Het acteren als MT lid op projectniveau; Het optimaliseren van financiële data in overleg met accounting afdeling.
HDI Global Se - Rotterdam 2018 - 2019
SR Business Controller
Het formuleren van een middellange termijn informatiebeleid en informatieplanning als afgeleide van het strategische informatieplan. Implementatie control framework en informatiebeveiliging. Continu verbeteren, implementeren en handhaven van de primaire bedrijfsprocessen. Het invullen van het afdelingsbeleid incluis het zorgen voor een goede motivatie van medewerkers, teamspirit en betrokkenheid. Borgen van de kwaliteit en definities van alle technische bedrijfsdata en ontwikkelen en onderhouden van het rapportagemodel voor de business iom Moedermaatschappij. Project Control IT (applicatieontwikkeling) - budgetbewaking, planning, forecast en risico inventarisatie.
HDI Global Se - Rotterdam 2017 - 2017
Business Controller/Information Manager
Het begeleiden en in kaart brengen, uitwerken en documenteren van bedrijfsprocessen en informatiebehoeften door proceseigenaars en/of proces verantwoordelijkheden. Doorvoeren van procesverbeteringen en verzorgen van informatiebehoefte van de business. Uitvoeren en onderhouden Planning & Control cyclus.
HDI Global Se - Rotterdam 2014 - 2016
Manager Current Accounts & General Ledger
Maandelijks verzorgen rapportage (Tagetik) & Opstellen Jaarrekening & consolideren dutch GAAP en IFRS ism Controlling. Inrichten van de financiële administratie naar aanleiding van de informatiebehoefte zoals gecommuniceerd door de directie. Verzorgen van de rekening courant- en debiteurenoverzichten, mede in overleg met de Business. Liquiditeitsplanning en rapportage aan Management. Het ontwikkelen en opvolgen van de incassoprocedure. Initiatie en managen van projecten.
HDI Gerling Verzekeringen NV 20111 - 2013
Senior Administrator
Regelt de bevoegdheden van medewerkers inzake uitvoering van alle administratieve vastleggingen (w.o. rekening couranten, inlezen VNAB en volmacht boekingen en makelaarsbestanden) en de autorisatie van betalingen. Voert het beleid uit met betrekking tot de financiële verantwoording van rekening couranten verzekeraars in afstemming balansposities backoffice.
Van Gils Groep 1999 - 2011
Eigenaar administratiekantoor
Eigenaar van een kleinschalig administratiekantoor voor het voeren van administraties en verzorgen van fiscale aangiften en leveren van bedrijfseconomisch advies voor midden- en kleinbedrijf. Assurantie tussenpersoon met aansluitingen bij de Goudse en NN voor met name leven- en hypotheekproducten.
Jethar Holding B.V 1996 - 1999
Financieel Directeur
Primaire functietaken bestonden uit het lokaal management ondersteunen bij het vervaardigen van kostprijsberekeningen. Adviseren van de technisch directeur bij aankoopbeslissingen Controleren of is voldaan aan de managementprocedures. Opstellen van de prognose. Verrichten van de nacalculatie op de investeringsprojecten - vergelijken met het oorspronkelijke budget. Analyseren van de maandelijkse rapportages van de deelnemingen, onduidelijkheden uitzoeken, agenda opstellen voor de maandelijkse managementvergaderingen. Thematische (kosten)onderzoeken verrichten - verbeteringsprojecten initiëren Het uitvoeren van financiële analyses, controles, internal audits en budgettering. Het onderhouden van contacten met externe partijen (accountants, fiscalisten) en de interne afdelingen
Chubb Electronic Security B.V 1990 - 1996
Assistent Business Controller
In deze functie was ik belast met het onderhouden en bewaken van de financiële administratie en de management rapportages. Het samenstellen van budgetten en jaarrekeningen; Het uitvoeren van analyses op maandcijfers en rapporteren omtrent realisatie van budgetten; Het zorg dragen voor een volledig, tijdig en juiste aanlevering van rapporten aan de businesscontroller welke 4 wekelijks geschiedde; Zorg dragen voor de financiële administratie: In beperkte mate inboeken van facturen in het programma Navision en accountview en grootboekbewaking
Mazars - Rotterdam 1985 - 1990
Assistent Accountant
Als Assistent Accountant bestonden de werkzaamheden uit het volgende: Begeleiden en controleren van financiële administraties op kantoor of op locatie; Samenstellen van jaarrekeningen; - Opstellen van liquiditeitsprognoses; - Opstellen van aangiften vennootschapsbelasting; - Uitvoeren van controlewerkzaamheden; Adviseren van cliënten op basis van de uitgewerkte stukken.