
Over mij
Ik ben een financieel expert en overtuigend adviseur op het gebied van Finance & Control. Vanuit mijn ruime ervaring als (business) controller haal ik veel energie en uitdaging uit mijn accurate cijfer-analyses en het ontwikkelen van management stuurrapportages. Daarnaast heb ik sterke communicatieve vaardigheden en zoek ik de verbinding en samenwerking op met mijn interne stakeholders. Gezien mijn gedegen kennis op het gebied van wet en regelgeving en Risk Management ben ik zeer verbeteringsgericht en heb ik oog voor potentiële risico’s. Door mijn overtuigende karakter en sensitiviteit weet ik mijn collega’s op een natuurlijke wijze hierin mee te nemen en streef ik naar een efficiënte interne controle van de financiële bedrijfsvoering.
Opleiding
2011
Risk Program Lending Course
2008-2010
HOFAM Graduate Qualified Controller
1995-2000
HEAO (Bedrijfseconomie) HES Amsterdam
1994-1995
Amsterdamse Academie, Bank en Verzekeringen
1986-1994
VWO + HAVO
Werk & Ervaring
Ymere
Business Controller
Taken en verantwoordelijkheden: • KPI-rapportage projectontwikkeling • Projectontwikkeling rapportages opstellen (startbouw, opleveringen en bedrijfskosten) • dVi en dPi rapportages opstellen (vastgoedverloop en kastromen) • Opstellen van toelichtingen bij jaarverslag • Beheersing Interne controle proces • Functioneel aansturen c.q. coachen van teamleden binnen reporting team • Begeleiden in begrotingsproces en projectbegroting vastgoed • Deelnemen in jaareinde cyclus met Accountant en directie Resultaten • Teamlid scrum projectgroep BI-tools en rapportages (Agile) – vastgoedverloop en database projectontwikkeling (Reaforce) • Verbeteren rapportages projectontwikkeling
ASR Nederland
Business Controller
Taken en verantwoordelijkheden: • Verzorgen van periodieke rapportages en jaarafsluitingen (PBC lijst accountant) • Opstellen van cijferbeoordelingen en reconciliaties beleggingen en cash management • Onderhouden en verbeteren AO/IC- procedures en datakwaliteit • Opstellen DNB-rapportages zoals FINREP, COREP, LCR en Monetaire rapportages • Onderhouden van IFRS en CRDIV/CRD wet- en regelgeving Resultaten • Deelnemen in projecten (Derivaten en DNB-datakwaliteit projecten) • Verbeteren IC op gebied van Regulatory reporting • Opstellen managementrapportages en ad hoc rapportages
Rabo Bank
Business Controller
Taken en verantwoordelijkheden: • Opstellen van managementrapportages en KPI rapportages • Opstellen van analyses van liquiditeit, solvency en kostenbeheersing • Diverse taken op het gebied van reconciliaties tussen Rabobank entiteiten • Onderhouden van AO/IC- procedures en datakwaliteit • Presenteren van management cijfers voor verschillende stakeholders. Resultaten • Inventarisatie naar inkomsten componenten SAP (onderzoek kostenbeheersing) • Functionele beschrijvingen maken voor verschillende bron- en rapportagesystemen
Abn Amro
Medewerker Reporting Transaction Manager
Taken en verantwoordelijkheden Medewerker Reporting: • P&L-rapportages Markets opstellen • Opstellen van performance en rapportages voor investeerders • Opstellen analyses ten behoeve van veilinginformatie, voor- en achterstanden en ratio’s • Onderhouden van AO/IC-procedures • DNB-rapportages opstellen • opstellen van reconciliaties en analyses van financiële producten met bronsystemen Resultaten • Opzetten van managementrapportages voor nieuwe financiële producten • Verbeteren bestaande financiële rapportages • Uitvoeren van second level of control inzake de interne rekeningen Taken en verantwoordelijkheden Transaction Manager: • Opstellen van klantenrapportages voor fee, interest en funding informatie • Controle van settlements Commercial Paper voor Europese en US-markt • Controle van klantentransacties en kastromen in cash managementsysteem (CMS) Resultaten • Begeleiden van maand- jaarafsluitingen en opzetten van rapportages voor business
Michael Page
Assistant Controller
Taken en verantwoordelijkheden: • Opstellen van managementrapportages • Liquiditeitsbeheer, kostenbeheersing en controle reconciliaties intercompany rekeningen • Bewaken van AO/IC volgens IFRS-richtlijnen Resultaten • Opstellen van management- en KPI rapportages • Analyse en toelichten van managementinformatie
PricewaterhouseCoopers
Consultant
Taken en verantwoordelijkheden: • Verzorgen en controleren van administraties van internationale klanten Resultaat • Opstellen van jaarrekeningen