
Over mij
Mensgericht leiderschap met sterke organisatorische vaardigheden. Neemt initiatief, is innovatief, is doelgericht en “lead by example”. Heeft het vermogen om zelfstandig en ook in teamverband te functioneren met goede interpersoonlijke vaardigheden om anderen (een team) te verbinden, te motiveren en aan te moedigen om gemeenschappelijke doelstellingen te bereiken.
Opleiding
2015-2018
Coaching CPC (pastorale counseling, huwelijks en gezin, huwelijkspastoraat, pastorale bediening en pastorale theologie.
2014
WKR (BDO)
2012
Perman 1 (ADP)
Werk & Ervaring
Bretoniere Group B.V. 01/01/1970 - 01/01/1970
Bretoniere Group B.V.
Functie: Interim Controller Werkzaamheden: Interim Controller belast met de beoordeling en afstemming van het accountingproces met de ERP-systeem. Advies geven over verschillende voorraad gerelateerde problemen en de toekomstige ontwikkeling van het bedrijf. Assisteren en adviseren van het management tijdens de wervings- en selectieprocedure voor een nieuw lid voor het controleteam.
Bold and Glamorous 01/01/1970 - 01/01/1970
Bold and Glamorous
Functie: Eigenaar Werkzaamheden: Eigenaar van een succesvol fashion bedrijf in kleding uit Griekenland voor de vrouwen met rondingen van Curaçao. Dit concept gaat verder dan mode. Via dit platform stellen we vrouwen met rondingen in staat om uit hun comfortzone te stappen en trendy en jeugdige kleding te dragen. Elke nieuwe collectie wordt gelanceerd met modeshows georganiseerd door en voor vrouwen met rondingen. Dames van verschillende generaties en zonder enige modelervaring krijgen de kans om model te worden voor één dag; we helpen ze om over de drempel te komen om nieuwe dingen te proberen. Verantwoordelijkheden: • Verantwoordelijk voor de inkoopproces, de onderhandelingen en de logistiek. • Verantwoordelijk voor het samenstellen van de hele collectie. • Verantwoordelijk voor de algemene management- en financial accounting, voorraadadministratie en het opstellen van het budget. • Projectmanager verantwoordelijk voor de coördinatie en uitvoering van de modeshow • Verantwoordelijk voor de marketing en sociale media. • Jaarlijkse deelname aan modebeurzen in Nederland en Frankrijk. Resultaten: • Succesvol introduceren van een nieuw concept op het eiland Curaçao.
Stella & Dot EMEA Cooperative UA 01/01/1970 - 01/01/1970
Stella & Dot EMEA Cooperative UA
Functie: EMEA Financial Manager Werkzaamheden: Senior-manager verantwoordelijk voor de management- en financial accounting en externe rapportage voor de verschillende Europese entiteiten van een accessoiresbedrijf (hoofdvestiging in San Francisco), dat de thuisactiviteiten voor de moderne vrouw opnieuw uitvindt via haar sociaal shoppingplatform. Rapporteert aan de EMEA Financial Director in Londen, Verenigd Koninkrijk. Verantwoordelijkheden: • EMEA Financial Manager die verantwoordelijk is voor alle algemene management – en financial accounting, voorradenadministratie, begrotings- en forecast proces. • Leidinggeven aan een klein team van financials. • Verantwoordelijk voor pensioen- en verzekeringsportefeuille. • Coördineren en toezicht houden op maandelijkse btw-aangifte. • Verantwoordelijk voor het ontwerpen en onderhouden van een continue procesverbetering. • Verantwoordelijk voor het organiseren van maandelijks- en jaarlijks afsluiting, inclusief coördinatie van de jaarlijkse audit. • Verantwoordelijk voor de consolidatierapportering van alle Europese entiteiten. • Maandelijkse analyse van de V&W, de forecast en KPI’s voor de verschillende Europese entiteiten. • Contact onderhouden met Europese en Amerikaanse stakeholders. Prestaties: • Procesverbetering van de maandelijkse rapportages en crediteurenadministratie.
Langland B.V. 2005 - 2015
Langland B.V.
Functie: Manager Finance and Control werkzaamheden: Senior-manager bij Rotrada Group verantwoordelijk voor de algemene management-en financial accounting, personeelsadministratie, planning en control van een handelsonderneming in metaalbewerkingsmachines, hoogwaardige technische en industriële lijmen en producten voor maritieme toepassingen. Rapporteerde aan de Financieel Directeur (eigenaar). Verantwoordelijkheden: • Financieel en control manager verantwoordelijk voor de algemene management- en financial accounting, voorraadadministratie, salarisadministratie, projectadministratie en begrotingsproces. • Leidinggeven aan een kleine groep financiële medewerkers. • Waarnemend financieel directeur verantwoordelijk voor de management- en financial accounting en HR-aangelegenheden. Sparringpartner voor de DGA’s en senior-management. • Adviseren en bewaken van het financiële proces van de verschillende projecten. • Coördineren en toezicht houden op maandelijkse en jaarlijkse belastingaangifte (btw, vennootschapsbelasting, loonbelasting) • Verantwoordelijk voor financiën, pensioen- en verzekeringsportefeuille. • Verantwoordelijk voor het ontwerpen en onderhouden van een continue procesverbetering. • Analyse van de periodieke financiële resultaten en zorgen dragen voor het management rapportage voor het senior-management en DGA’s. • Verantwoordelijk voor het organiseren en voorbereiden van de maand- en jaarlijkafsluiting en de coördinatie van de jaarlijkse audit. • Contact onderhouden met de stakeholders. Resultaten: • Effectief ontwerpen, coördineren en verbeteren van debiteuren- en crediteurenadministratie, Cashflow overzichten, salarisadministratie-, audit, rapportage- en interne controleproces om efficiëntie en kostenreductie van de verwerking te bereiken. • Analyse, advisering en succesvolle coördineren van de implementatie van een het salarissysteem ADP om de overheadkosten te verlagen. • Onderzoek, advisering en succesvolle coördineren van het uitvoeren van aanpassingen btw, loonbelasting- en vennootschapsbelastingregelingen. • Advisering en coördineren van het proces om verwerkingstijd het maandelijkse rapportageproces te verkorten. • Met succes ervoor gezorgd dat de DSO wordt verlaagd van 60 dagen tot gemiddeld 48 dagen. • Succesvol adviseren en coördineren van de opstart van de dochterondernemingen van Rotrada Group.
De Wit Plastic B.V. 2001 - 2005
De Wit Plastic B.V.
Functie: Finance and HRM Manager Werkzaamheden; Senior-manager en lid van het Management Team, verantwoordelijk voor de algemene management – en financial accounting, HRM en IT van een bedrijf gespecialiseerd in het spuitgieten van verschillende kunststofartikelen. Rapporteert aan de Algemene directeur (eigenaar). Financieel en HRM-manager belast met alle algemene management- en financial accounting, voorraadadministratie, salarisadministratie, HR, IT, budgetproces, en facilitaire dienstverlening. • Lid van het managementteam • Leidinggeven aan een klein team van financials. • Verantwoordelijke voor het Human Resource-beleid en het adviseren en coördineren van de werving en selectie van het personeel. • Verantwoordelijk voor de IT-en het ERP-systeem, voor pensioen- en verzekeringsportefeuille. • Verantwoordelijk voor het ontwerpen en onderhouden van een continue procesverbetering. • Coördineren en toezicht houden op maandelijkse belastingaangifte (btw, Vennootschapsbelasting, loonbelasting) • Analyseren van de maandelijkse en jaarlijkse financiële resultaten en het verzorgen van management rapportage voor senior management en algemeen management. • Verantwoordelijk voor het organiseren en voorbereiden van de maand- en jaarlijkse afsluiting en de coördinatie van de jaarlijkse audit. • Contact onderhouden met de stakeholders Resultaten: • Analyseren, adviseren en coördineren van de implementatie van personeelsbeleid en personeelshandboek om de communicatie tussen de senior-managers en het personeel te verbeteren. • Succesvol implementeren van de verkoop-, voorraad- en inkoopmodules van de ERP-systeem om het productieproces te verbeteren. • Analyseren, adviseren en coördineren van de implementatie van het salarissysteem met als Resultaat kostenreductie. • Advisering, selectie en implementatie van een tijdregistratiesysteem voor een accuraat salaris administratie. • Adviseren van de MT om controle te krijgen over het logistieke proces. • Het bedrijf met succes ondersteunen bij alle doelen en doelstellingen. • Lid van de stuurgroep die verantwoordelijk was voor het BPR-project dat het nieuwe herstructureringsplan voor het bedrijf implementeerde dat nodig was om dit familiebedrijf aan de best mogelijke koper te presenteren.
Ericsson Telecommunication B.V. 2001 - 2001
Ericsson Telecommunication B.V.
functie: Assistant Business Unit Controller Werkzaamheden: Assistent Business Unit Controller bij een telecommunicatiebedrijf. Rapporteerde aan de Business Unit Controller. • Assisteren bij het budgetteren van de businessunit. • Assistentie bij verschillende rapporten en procesbeschrijving.
Mgr. Verriet Institute (part of the SGR group) 1997 - 2000
Mgr. Verriet Institute (part of the SGR group)
Functie: Finance Manager Werkzaamheden: • Financieel manager verantwoordelijk voor algemene management- en financial accounting, voorraadadministratie, salarisadministratie, HR, IT, budget en kantoorassistenten. • Leidinggeven aan een team van vier financiële medewerkers en drie kantoorassistenten. • Waarnemend financieel directeur voor financiële en HR-aangelegenheden. • Verantwoordelijk voor financiën; pensioen- en verzekeringsportefeuille. • Analyseren, adviseren, coördineren en uitvoeren van de regelgeving vanwege de onderhandelingen met de zorgverzekeraars. • Analyseren van de maandelijkse en jaarlijkse financiële resultaten, KPI’s en verzorgen van management rapportage voor de management en Raad van Bestuur van de Stichting. • Verantwoordelijk voor de IT-systemen, het ERP-systeem en het ontwerpen en zorgdragen voor continu procesverbetering. • Verantwoordelijk voor het organiseren en voorbereiden van de maand -en jaarafsluiting en de coördinatie van de jaarlijkse audit. • Contact onderhouden met stakeholders. Resultaten: • Succesvol analyseren, adviseren en coördineren van de implementatie van een ERP-systeem Om ervoor te zorgen dat de accountingproces efficiënter te maken. • Effectief analyseren, coördineren en verbeteren van de debiteuren- en crediteurenadministratie, salarisadministratie, accountantscontrole, rapportage en interne controle met als doel de efficiëntie tussen de verschillende afdelingen te bereiken en de kosten van verwerking te verminderen. • Onderzoeken, analyseren van de knelpunten in de optimalisatie van het voorraadbeheer van de Orthopedische Werkplaats. • Ontwerpen van de financiële rapportages en de rapportagecyclus voor de Raad van Bestuur en de Directie. • Het tijdregistratiesysteem met succes implementeren om een accurate verwerking van de salarisadministratie te bereiken. • Onderzoek en het ondersteunen van de directie richting een nieuw pensioenvoorziening.
Bestuurslid POR Juzt (Pleegouderraad Juzt). 2019 - 2019
Bestuurslid POR Juzt (Pleegouderraad Juzt).
De POR geeft pleegouders en -kinderen een onafhankelijke stem, door proactief en kritisch hun belangen te behartigen. De POR volgt pleegzorg ontwikkelingen op de voet en peilt wat er bij pleegouders en pleegkinderen leeft. Wat hebben pleegouders en pleegkinderen het hardst nodig? Waar lopen ze tegenaan? De POR is actief, kritisch en constructief.
Bestuurslid (secretaris) Iglesia Kreashon Nobo (IKBN) 2014 - 2014
Bestuurslid (secretaris) Iglesia Kreashon Nobo (IKBN)
Lid van het bestuur die verantwoordelijk is voor de Public Relations, Secretaris taken en adviseur van de penningmeester.
Bestuurslid (Penningmeester) IBB-uitgeverij. 2010 - 2014
Bestuurslid (Penningmeester) IBB-uitgeverij.
Als lid van het bestuur verantwoordelijk voor de reorganisatie van de uitgeverij om de organisatie “selfsupporting” en succesvol te maken. Een belangrijk onderdeel van de reorganisatie was het heronderhandeling proces om de verlenging van het lidmaatschap met een Duitse uitgeverij te bereiken.