
Over mij
Als System Engineer in de regio Utrecht met technische MBO achtergrond ben ik sinds 1994 werkzaam in de ICT. Ik heb ruime Support en Systeembeheer ervaring en heb een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Ik ben in staat om mij in te leven in de technische problemen van gebruikers en naar een passende oplossing te zoeken. De werkstijl van mij is te omschrijven als, overzichtelijk, snel en structureel. Daarnaast doe ik via 0 uren contract werkzaamheden voor Xs4all, Telfort en werk voor KPN winkel in Amsterdam. Los zelf alle storingen op in de wijkcentrale en kabelverdelers, en ga voor de klant. Transparante communicatie is heel belangrijk in ICT en Telecom.
Opleiding
2021
Onsite support trainingen
zoals: bit and bites network training coursera, technical support coursera, md 100 microsoft, zelfstudie voor microtic. Glasvezel opleiding Dirksen verlenging .
2015
XDSL training
voor gevordenen op het gebied van KPN infrastructuur Hoofd verdeler, kabelverdeler (KPN Dirksen opleiding) VCA Vol voor leidinggevende
2013
Nen 3140
voor normen electro-instalaties en veiligheid Glasvezel training voor werkzaamheden providers Redhead linux moudule Module 2008 640 Utrecht
2012
Communicatietrainingen
voor projecten gevolgd gericht op zakelijke markt
2011
Telfort infrastructuur technicus
Telfort Amsterdam diploma behaald, dit is een meerdaagse training om zelfstandig installaties uit te voeren voor dsl/vdsl itv, producten, waarbij ook een bekabelingscursus en meettechnieken aan de orde komen
ROC Midden Nederland 1999
MBO Sociaal Pedagogische Werk
diploma behaald, ROC midden Nederland 1986
Avond Mavo
Werk & Ervaring
2020 - 2021
Systeembeheer, Werkplekbeheer
– Ondersteuning geven op Laptop, mobile devices en randapparatuur. – Incident en event registratie en bewaken van openstaande meldingen. – Voorraadbeheer en rapporteren van voortgang van openstaande bestellingen. – Het installeren, configureren, leveren en innemen van laptops, desktops, smartphones, printers, telefonie en niet-standaard werkplek gerelateerde software en randapparatuur. – On-site werkplekondersteuning bieden bij hoofdkantoren in Nederland, België en Luxemburg en dochtermaatschappijen zoals Sogeti. Applicaties: Windows 7, Windows 10, Admin Office 365, Service Now
Idemia 2019 - 2020
Migratie server raasproject voor identie tijd en diensten voor de overheid
• Plaatsen van servers in data centers van gemeente • Configureren van server 2016 • Werkstations configureren en verbinding maken met de server. • Testen, en afmelden.
XS4All en Telfort 2013 - 2019
Systeembeheer, Werkplekbeheer, allround monteur
• Adviserende , Service en Consultancy op locatie bij zakelijke en particuliere klanten • Installatie en troubleshooting op Apple, Windows PC’s, randapparatuur (inclusief telefonie • Office 365 SharePoint, exchange online, inkoop en setup van netwerk apparatuur. • Systeembeheer van Windows servers 2003/2008/2011/2012 met Exchange 2010 op locatie of afstand • Installaties van Office 365, VMware esx, proxmox kvm virtualisatie • Troubleshooting bij complexe escalaties in de regio, in combinatie KPN infra (hoofdverdeler, kabel verdeler) en testmetingen voor mkb infra netwerk
2015 - 2016
Diverse IT-projecten
• Image uitrol voor computerpark onderwijsinstelling (Thailand) • Kiosk pc-image ontwikkeld voor internetcafé • Leiding gegeven aan klein IT bedrijf (10 fte)
Gold Automatisering 2014 - 2014
IT-medewerker
• Allround servicedesk • Clientbeheer • Systeembeheer • Werkplekbeheer • Servicedesk • Beheer voor MKB werkplek in korte lijnen
Helion It 2014 - 2014
Migratie Engineer
• VMware exx • Storing oplossen voor klanten • Procesmatig taken onderbrengen bij de servicedesk voor de nieuwe omgeving. • Active beheer, RES PowerFuse en active directory • 2e-lijnsondersteuning in projectgroep
Computerservice-foryou 2011 - 2016
Werkplekbeheer en 2e-lijns servicedesk
• Clientbeheer • Consulting voor klant • Virtualisatie server opensource Debian Proxmox. • Planning
365 Arbo Unie 2011 - 2012
Senior supportmedewerker, 2e lijn, systeembeheer, Werkplekbeheerdiensten
• Incidenten oplossen binnen SLA-tijd werkplekbeheer en systeembeheer. • Kennisbank bijhouden en image ontwikkeld voor heel arboned (remote) • Uitleveringen bezorgen • Laptops en Desktop installeren en uitleveren • Storingen hardware aanmelden bij de leverancier • Mobile telefonie uitleveringen verzorgen • Opzetten servicedesk, projectmanagement ITIL, implementatie en leiding gegeven
Atos Origin 2002 - 2010
Senior supportmedewerker, 2e- en 3e-lijns cliëntbeheer, serverbeheer
• Active directory beheer • Printerbeheer • Serverbeheer 2e & 3e lijn remote en datacenter. Server 2003 tm 2008. • Changes beoordelen en risico omschrijving maken • Stand-by diensten buiten kantooruren
UWV, NUON, Reliant-Energy 2002 - 2010
2e-lijns Senior supportmedewerker
• Client beheer • Printbeheer • Werkplekbeheer • Remote werkzaamheden vanaf locatie Utrecht
UWV 2002 - 2010
Senior supportmedewerker, 1e & 2e cliëntbeheer
• Printerbeheer • Werkplekbeheer • Sms-beheer